Er du vår nye kommunikasjons- og markedssjef?

31. juli 2023

Vi søker deg som ønsker å være med å skape magiske operaopplevelser.

Opera Østfold er en regionopera med en unik kompetanse som ønsker å skape magiske operaopplevelser for alle. Variasjonen i våre produksjoner er svært stor, fra festivaler og konsertserier til spektakulær utendørsopera med Fredriksten festning som arena. Opera Østfolds administrasjon består av fire personer. Under våre produksjoner har Opera Østfold et internasjonalt arbeidsmiljø. Gleden vi har for opera ønsker vi å dele med alle, og publikumsutvikling er derfor en sentral del av vårt arbeid. I det ligger også en satsning på produksjoner for og med barn og unge.

Nå søker vi en kommunikasjons- og markedssjef som har god forståelse for Opera Østfold sin samfunnsrolle, og ser med stor glede på å formidle våre produksjoner for et mangfoldig publikum på ulike arenaer.
Arbeidet består bl.a. av å synliggjøre Opera Østfold som en regional kulturinstitusjon samt samarbeide med operaens eksterne samarbeidspartnere.
Til stillingen hører også en del administrative oppgaver som blant annet ulike rapporteringer m.m. 
I perioder må det påregnes kveldsarbeid, samt arbeid i helg og helligdager.
Du må ha kunnskap / interesse for kunst og kultur, trives med en variert arbeidshverdag og dele vårt engasjement for å skape operaopplevelser for alle.

Arbeidsoppgaver:

  • Strategisk markeds- og kommunikasjonsarbeid
  • Redaksjonelt og operativt ansvar for digitale flater, nettside, nyhetsbrev m.m.
  • Ansvarlig for budsjettering og styring av markedsbudsjett, samt rapportering av publikum- og inntektsstatistikk.
  • Kvalitetssikre kundereisen og sørge for økt kundeinnsikt gjennom analyseverktøy
  • Ansvar for billettsalg
  • Ansvar for kontakt med presse o.l.
  • Analysere utvikling og resultater av kampanjer, aktiviteter og strategier
  • Oppfølging av sponsoravtaler

Ønskelige kompetanser for stillingen:

  • Kreativ og sterk formidler
  • Kompetanse innenfor digital markedsføring, salg, kommunikasjon og publikumsutvikling
  • Dyktig historieforteller i sosiale medier, kampanjer og via markedsmateriell
  • Fortrolig med verktøy som Google Analytics, Facebook Ads Manager og Google Ads
  • God forståelse av søkemotorannonsering og optimalisering
  • Bachelorgrad innenfor relevante fagområder er et krav
  • Kunnskap / interesse for kunst og kultur
  • Gode språkkunnskaper (norsk og engelsk)
  • Sertifikat klasse B

Personlige egenskaper vi ønsker at du kjenner deg igjen i er:

  • Du utvikler realistiske planer med både kortsiktige og langsiktige tidshorisonter
  • Du er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner
  • Du arbeider konstruktivt under press også når du møter motgang
  • Du påvirker miljøet heller enn å reagere på det
  • Du tar raskt til deg ny kunnskap, og er i stand til å bruke eksisterende kunnskap på nye måter
  • Du kommer opp med innovative ideer og løsninger som er rettet mot og overgår kundens behov og forventninger
  • Du søker tilbakemelding fra kunder og bruker det til å forbedre kvaliteten på produkter, tjenester og interne prosesser
  • Du foretrekker samarbeid i motsetning til individuelt eller konkurranserettet arbeid, deler ansvar og hjelper gruppen for å få jobben gjort
  • Du deler informasjon og ekspertise for å oppnå ønsket resultat
  • Du formidler informasjon med klarhet og letthet, både muntlig og skriftlig

Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi behandler søknader fortløpende.
Tiltredelse etter avtale.
Vi benytter bakgrunnssjekk som en del av vår rekrutteringsprosess. 
Arbeidsplass: Halden

Høres dette ut som noe for deg eller noen du kjenner? Søk her

Om du har spørsmål er du velkommen til å ta kontakt med vår samarbeidspartner Bee2Bee AS og rekrutterer Frode Grosvold på telefon 90509027, eller e-post: frode.grosvold@bee2bee.no